07.03.2022 Poniedziałek
REGULAMIN WYBORÓW DO SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY
W BRAKING SYSTEMS POLAND Sp. Z o.o. GLIWICE
§1
Wybory członków Społecznej Inspekcji Pracy organizuje i przeprowadza Międzyzakładowa
Organizacja Związkowa Pracowników ZF, działający w ZF Braking Systems Poland sp. Z o.o., w
Gliwicach, działając na podstawie Ustawy z dnia 24 czerwca 1983 r. o społecznej inspekcji pracy
( Dz. U. z 2015 r. poz. 567).
§2
Regulamin wyborów podany jest do wiadomości wszystkich pracowników ZF Braking Systems
Poland Sp. z o.o., nie później niż 7 dni przed dniem wyborów, wraz z listą kandydatów do
Społecznej Inspekcji Pracy.
§3
1. Członkowie Społecznej Inspekcji Pracy wybierani są w drodze tajnego głosowania
przeprowadzonego wśród pracowników ZF Braking Systems Poland Sp. z o.o.
2. Członkiem Społecznej Inspekcji Pracy może zostać pracownik, którego staż pracy w ZF
Braking Systems Poland Sp. z o.o. w Gliwicach wynosi przynajmniej 12 miesięcy, oraz został
zaakceptowany jako kandydat, przez zarząd związku zawodowego organizującego wybory.
Pracownicy zgłaszają swoje kandydatury do przedstawiciela MOZ Pracowników ZF w terminie
w terminie do 23 marca 2022, wg wzorustanowiącego załączniknr 1 do niniejszego regulaminu
3. Zarząd związku zawodowego może wyrazić zgodę na kandydowanie pracownika
legitymującego się stażem krótszym niż 12 miesięcy i nie bedącego członkiem MOZ
Pracowników ZF.
§4
Prawo wyboru Społecznych Inspektorów Pracy mają wszyscy pracownicy zatrudnieni w ZF
Braking Systems Poland Sp. z o.o. w Gliwicach na podstawie umowy o pracę.
§5
1. Po ogłoszeniu wyborów, związek zawodowy organizujący wybory, wskazują komisję
skrutacyjną i komisję wyborczą, liczącą 3 osóby, składającą się z pracowników ZF Polska,
wskazanych przez zarząd związku zawodowego.
2. W trakcie czynności związanych z wyborami, przy urnie musi przebywać, co najmniej 2
członków komisji skrutacyjnej.
3. W pracach komisji skrutacyjnej nie może brać udziału osoba ubiegająca się o wybór.
§6
1. Karty do głosowania wydawane są bezpośrednio przed głosowaniem.
2. Wzór karty stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Karty będą oznakowane
stemplem związków zawodowych organizujących wybory.
3. Każdemu pracownikowi przysługuje jedna karta do głosowania.
4. Głos oddawany jest przez postawienie znaku X, V lub + w odpowiednich polach.
5. Głos jest ważny, jeśli został postawiony znak X, V lub + przy nazwisku przynajmniej jednego
kandydata. Można zakreślić tyle nazwisk, ilu jest kandydatów.
6. Głosowanie odbywa się w trakcie przerw regulaminowych.
7. Głosowanie oraz inne czynności związane z wyborem Społecznych Inspektorów Pracy, nie
mogą zakłócić normalnego funkcjonowania zakładu.
§7
Po zakończeniu wyborów komisja skrutacyjna wyjmuje karty do głosowania z urny i przelicza
głosy. Niezwłocznie po przeliczeniu głosów, komisja skrutacyjna sporządza protokół i ogłasza
wyniki.Wyniki wyborów zostaną podane do wiadomości pracowników niezwłocznie
§8
1. Funkcję Społecznego Inspektora Pracy, obejmują kandydaci, którzy uzyskali największą ilość
głosów.
2. Zakładowym SIP zostanie kandydat, który uzyskał największą ilość głosów.
3. W przypadku równej ilości głosów, wybrana zostaje osoba z dłuższym stażem w ZF
§9
1. W przypadku, gdy komisja skrutacyjna stwierdzi, że wybory są nieważne, przeprowadza się
powtórne wybory po upływie 30 dni.
2. Wybory będą uznane za ważne, niezależnie od frekwencji.
Zał. Nr 1 do Regulaminu wyboru SIP w ZF Braking Systems Poland Sp. z o.o.
OŚWIADCZENIE KANDYDATA
Wyrażam zgodę na kandydowanie w wyborach do Społecznej Inspekcji Pracy, organizowanych w zakładzie ZF Braking Systems Poland Sp. z o.o.
Data Podpis
................................... ..............................................
Zał. Nr 2 do Regulaminu wyborów SIP w ZF Braking Systems Poland Sp. z o.o.
LISTA KANDYDATÓW W WYBORACH DO SIP
W ZF Braking Systems Poland Sp. z o.o.
1................................................................
2................................................................
3................................................................
4................................................................
5................................................................